یادگیری از راه تجربه در علوم انسانی: برنامۀ درسی کارورزی در آموزش عالی
نویسنده: دکتر زهرا بابادی عکاشه، احمدرضا نصر و همکاران
انتشارات:دانشگاه اصفهان
توصیف مختصری از کتاب
این کتاب برای توضیح آسان و کاربردی یادگیری تجربی در رشته های علوم انسانی و کمک به محققان و دانشجویان این رشته ها نوشته شده است. این کتاب مشتمل است بر مقدمه، هفت فصل و فهرست جامعی از منابع. در فصل اول، مطالبی دربارۀ آموزش عالی، رسالتها و کارکردهای آن آورده شده است. در فصل دوم، دانش اساسی مورد نیاز برای فهم یادگیری تجربی، انواع و الگوهای آن توضیح داده شده است. در فصل سوم تا ششم، عناصر برنامۀ درسی کارورزی به عنوان یکی از انواع یادگیری تجربی بررسی شدهاند. دو عنصر منطق و اهداف برنامۀ درسی کارورزی در فصل سوم شرح داده شدهاند. در فصل چهارم، فعالیتهای یادگیری و نقش دانشجو در اجرای کارورزی ارائه شدهاند. نقش استاد در اجرای کارورزی در فصل پنجم بحث و بررسی شده است. در فصل ششم، ارزشیابی از کارورزی به عنوان آخرین عنصر برنامۀ درسی کارورزی توضیح داده شده است و در فصل هفتم، رویکرد دانشگاههای برتر جهان به یادگیری از راه تجربه، در دو رشتۀ مهم و پرمخاطب علوم انسانی - حقوق و روانشناسی - معرفی شده است. در این فصل، ابتدا برنامۀ درسی رشتۀ حقوق و روانشناسی ارائه شد و در ادامه، انواع یادگیری از راه تجربۀ مدنظر هر دانشگاه با تأکید بر عناصر برنامۀ درسی آن بررسی شدهاند.
شایان ذکر است علاقه مندان می توانند برای تهیه نسخه فیزیکی کتاب از طریق فروشگاه الکترونیک انتشارات دانشگاه اصفهان به آدرس press.ui.ac.ir و برای تهیه نسخه الکترونیک آن از طریق سایت طاقچه https://taaghche.com/ اقدام کنند
فهرست سرفصل های کتاب